JAK EFEKTYWNIE SIĘ ODCHUDZAĆ?

Stosujesz dietę i ćwiczysz, a mimo to nie osiągasz zadowalających efektów pod względem wagi ciała? Prawdopodobnie popełniasz któreś z popularnych błędów. Dowiedz się jakie.

 Podstawową przeszkodę dla osób, które się odchudzają, stanowią zgubne przekąski. Chodzi tu głównie o batoniki czy chipsy, po które sięgamy w ciągu dnia między posiłkami. Błędem jest to, że spożywamy te produkty w nadmiernej ilości, zapominając o tym, że są to puste kalorie. Najlepszym sposobem, aby to zmienić jest zastąpienie tych niezdrowych przekąsek wartościowymi – może to być marchewka lub jabłko.

owoce

Wrogiem dla odchudzających się są także napoje gazowane. Wypicie małej butelki coca-coli może zniszczyć cały trud odchudzania. Osoby, które wypijają dziennie jeden czy dwa napoje gazowane, mają o kilkadziesiąt procent większy obwód w talii niż te, które ich nie piją.

Jeśli chcemy schudnąć, musimy pamiętać o tym, aby dostarczać organizmowi odpowiednią ilość kalorii. Dla porównania: kobieta pracująca fizycznie potrzebuje dziennie 2900-3100 kcal, natomiast nieaktywna fizycznie – 2100-2300 kcal.

jak schudnąć

Kolejnym błędem, który często popełniają osoby chcące zrzucić na wadze, jest niejedzenie śniadań. Pamiętajmy o starej zasadzie – „ Zjedz śniadanie, a kolację oddaj wrogowi”. Organizm, któremu nie dostarczy się rano posiłku, przestaje spalać tłuszcz. Metabolizm przyśpiesza, gdy je się regularnie. Najlepiej zatem jeść mniej, natomiast w mniejszych odstępach czasu. Przy dłuższych przerwach między jedzeniem wolniej się trawi, a niezużyte kalorie odkładają się w tkance tłuszczowej.

śniadanie

Przeszkodę dla odchudzania stanowi także brak snu i ruchu. Ludzie, którzy są niewyspani, jedzą więcej i bardziej kalorycznie, gdyż organizm potrzebuje uzupełnić energię. Również brak aktywności fizycznej stoi nam na drodze do osiągnięcia wymarzonej wagi. Regularne ćwiczenia warto uzupełnić aktywnością w ciągu dnia. Wystarczy, że zamiast windy, wybierzemy schody a podróż tramwajem czy autobusem zamienimy na spacer.

sport

Ważną zasadą przy odchudzaniu jest picie wody. Regularne jej picie zwiększa efektywność odchudzania, a dodatkowo działa korzystnie na nasz organizm, np. na skórę. Wypicie szklanki wody przed posiłkiem zmniejsza nasz apetyt, a tym samym powoduje ograniczenie spożywanego jedzenia.

woda

Na koniec najważniejsza zasada: nie zniechęcać się! Efektów odchudzania nie widać od razu, dlatego należy pamiętać o konsekwencji w diecie i ćwiczeniach.  Stosowanie się do powyższych reguł i upór w działaniu, pozwolą osiągnąć wymarzoną wagę i sylwetkę.

 

Tekst napisany na podstawie artykułu M. Szamockiej – Schudnąć każdy może.

 

Źródła zdjęć:

Zdjęcie 1: Nina Matthews Photography / Foter.com / CC BY

Zdjęcie 2: GloriaGarcía / Foter.com / CC BY-NC-ND

Zdjęcie 3:» Zitona « / Foter.com / CC BY

Zdjęcie 4: Ed Yourdon / Foter.com / CC BY-SA

Zdjęcie 5: icatus / Foter.com / CC BY-NC-ND

 



sport 728 x 90



Dodaj komentarz

Facebook