JAK DBAĆ O KRĘGOSŁUP?

Sport to zdrowie.

O ile uda Ci się wstać z fotela.

Rośnie ilość młodych ludzi skarżących się na bóle pleców. Powody są różne tak, jak różne są style życia młodych ludzi. Efekt jest jednak zawsze ten sam. Niezdolność do pełnego korzystania z młodości. A wystarczyłoby zrobić każdego dnia kilka kroków więcej – wysiąść przystanek wcześniej i pójść pieszo do pracy (Szukam Pracy), wejść po schodach (schody na wymiar) czy wybrać się na przejażdżkę rowerem.

 Dynamicznie niekoniecznie oznacza zdrowo.

Zainteresowanie zdrowym trybem staje się wśród młodych powszechne. Problemem jest niestety fakt, że dbanie o siebie odkładane jest na „po godzinach”. Z przejażdżką rowerową czekamy do piątku, a na basen idziemy dopiero wtedy, kiedy jakimś cudem uda nam się wygospodarować odrobinę wolnego czasu i chęci. Centra miast proponują nam siłownie i zajęcia rekreacyjno-sportowe. Jest to doskonała metoda zadbania o swoje zdrowie w ciągu dnia, nawet w czasie przerwy w pracy. Mimo tych udogodnień i zdrowej propagandy w mediach dbanie o siebie przypomina krótkie ładowanie wyczerpanej baterii. Trochę ubywa, trochę przybywa. Nieprzespana noc, ale maseczka odżywcza. Fastfood na lunch, ale raz na tydzień squash. Kilka godzin za biurkiem, godzinka w siłowni na szybko. Każda aktywność jest lepsza niż żadna. Mięśnie pracują, poprawia się wydajność oddechowa, poprawia się ukrwienie organizmu. Jednak brak troski o kręgosłup w całym nawale zajęć to prosta droga do poważnych problemów.

Dlaczego aktywność sportowa może prowadzić do zbytniego obciążenia kręgosłupa i bólów? Ponieważ kręgosłup działa jak amortyzator, do tego skręca się i przenosi obciążenia w różnych płaszczyznach. Między kręgami znajdują się dyski, ich zbytnie obciążenie lub zużycie stać się może przyczyną wielu problemów. Jazda na rowerze o źle dobranej długości ramy, z niewłaściwą pozycją skutkować może długotrwałym bólem. Dobierz więc rower pod kątem Twojej sylwetki i wzrostu. Wyprostowana, naturalna pozycja podczas biegania jest idealna dla ciała człowieka. Podczas takiego ruchu regenerują się tkanki dysków. Jednak bieg po twardym podłożu sprawia, że kręgosłup musi znieść uderzenia spowodowane wagą tułowia i głowy. By tego uniknąć biegaj po miękkich ścieżkach, unikaj asfaltu i betonu. Na miękkim podłożu nie są Ci potrzebne drogie, specjalistyczne buty do biegania.

Aktywność bez rozgrzewki, zbyt duże obciążenia podnoszone na siłowni w niewłaściwej pozycji, bieganie rano, tuż po przebudzeniu, kiedy organizm jest jeszcze zastany, duże przeciążenia boczne przy wychyleniu podczas uprawiania sportów typu tenis, squash. Nawet golf przy niewłaściwej profilaktyce kręgosłupa doprowadzić może do poważnych kontuzji.

Kobiety stawiają na zgrabne, jędrne, sprężyste ciało. Wymaga to dynamicznych ćwiczeń z wymachami, skrętami, skłonami powtarzanymi niezliczoną ilość razy. Dobra kondycja kręgów i dysków oraz postawa prawidłowo rozkładająca ciężar ciała są kluczowe w takich ćwiczeniach.

Warto więc potraktować swoje zdrowie całościowo. Zadbać zarówno o płaski brzuch, jak i odpowiednio ukształtowany kręgosłup. To wszystko jest w zasięgu ręki, ponieważ znając wymagania stawiane przed młodym człowiekiem, znając jego styl życia twórcy ProstujSie.pl stworzyli unikalny portal poświęcony w całości zdrowiu kręgosłupa. Możesz tam znaleźć przydatne informacje z zakresu profilaktyki, ponieważ lepiej zapobiegać, niż leczyć. Przede wszystkim możesz jednak otrzymać fachową diagnozę i indywidualny program rehabilitacji dotyczące Twojej konkretnie przypadłości, jeśli problemy z kręgosłupem już Cię dotknęły.

ćwiczenia dla zdrowego kręgosłupa

Brzuszek za biurkiem.

Wzrasta także odsetek młodych ludzi z „biurową nadwagą”. U mężczyzn rośnie obwód pasa, u kobiet pupa. Może ona doprowadzić do skrzywienia kręgosłupa, rozciągnięcia i przykurczy mięśni oraz uszkodzenia krążków międzykręgowych. Ignorowanie objawów bólowych może doprowadzić Cię na stół chirurga. Otyłość nie jest już domeną osób starszych. Rzuć okiem w lustro. Może dotyka ona i Ciebie. Profilaktyką zdrowia kręgosłupa warto się zainteresować bez względu na wiek, wagę i kondycję. Zęby szczotkujesz przecież każdego dnia bez względu na swoją kondycję.

Nadwaga nie tylko zniechęca do aktywności sportowej przez spadek kondycji. Konieczność przenoszenia ze sobą zbędnych kilogramów także daje się we znaki układowi kostno-szkieletowemu. Nie ma znaczenia, że są to „Twoje” kilogramy, a nie niesiona przed sobą paczka. Odpoczynek dla kolan daje siedzenie, jednak nawet siedząc możesz działać na swoją niekorzyść. Kręgi nadal mogą ugniatać dyski powodując ich odkształcenie. Nadwaga powoduje złą postawę, która może się utrwalić i pozostać z Tobą nawet kiedy stracisz zbędne kilogramy.

Problemy młodych, zarówno tych aktywnych jak i borykających się z nadwagą dobrze znane są specjalistom z ProstujSie.pl. Znajdziesz tam ogólnodostępne, niewymagające zakładania konta czy podawania jakichkolwiek danych –nawet e-maila- materiały z zakresu profilaktyki bólów kręgosłupa oraz w razie potrzeby fachową pomoc.

konsultacje bóle kręgosłupa

Zima czy lato –mocne plecy się przydają.

Bez względu na porę i zasobność portfela, człowiek dąży do spędzenia urlopu w jakkolwiek szczególny sposób.

Zimą można pojechać na snowboard, umożliwiają to Polskie góry i atrakcyjne ceny wyjazdów zagranicznych. Kilka zjazdów z góry nie jest problemem dla młodego organizmu. By efektywnie spędzić czas i nie zmarnować pieniędzy potrzebna Ci jednak kondycja fizyczna.

Lato, okres wakacji i wyjazdów. Karawaning staje się w Polsce bardzo popularny. Długa jazda samochodem jest jednak sporym obciążeniem dla kręgosłupa. Dłuższe trasy rowerowe, trekking i wakacje z plecakiem to wybór sporej grupy młodych ludzi. By bezboleśnie przetrwać kilka godzin jazdy rowerem musisz mieć wytrzymałe mięśnie nóg, poprawną pozycję i mocne mięśnie pleców. Długie wycieczki piesze to najbardziej naturalna, pierwotna forma aktywności człowieka. Chodzimy od zawsze. W końcu wyszliśmy z jaskini, a najpierw zeszliśmy z drzewa. Zadbaj jednak o nawyk przybierania prawidłowej postawy, która pomoże Ci przejść wiele kilometrów w dobrym humorze oraz o dobór odpowiednich butów. Plecak pełen sprzętu turystycznego ważyć może 20-30kg. W tym wieku to blisko połowa własnej wagi podparta na barkach i w pasie. Zła pozycja powstała w skutek niekorygowanej wady postawy połączona z obciążeniem założonym na plecy popsują Ci przyjemność z wyjazdu. Dowleczesz się jakoś na miejsce, ale nie będziesz miał siły ani ochoty na korzystanie z wypadu. Również spanie na karimacie, na chłodnym i twardym podłożu, na wyleżanych materacach w hostelach czy schroniskach zaowocuje popsutym humorem, jeśli odpowiednio wcześnie nie nauczysz się niwelować negatywnych skutków takich niedogodności przez proste ćwiczenia.

Dietę, chęć zrzucenia zbędnych kilogramów, rzeźbienie sylwetki na lato warto wesprzeć ćwiczeniami na zdrowy kręgosłup. Warto wiedzieć jak podnosić rower na bagażnik; jak poprawnie usiąść wędkując; jak zadbać o to, by gra w siatkówkę nie skończyła się kontuzją.

Na ProstujSie.pl dowiesz się, jak wzmocnić kręgosłup, by mimo obciążeń przyjemnie spędzić wyjazd. A jeśli wróciłeś z urlopu obolały powinieneś zainteresować się programem diagnostyczno-rehabilitacyjnym z ProstujSie.pl.

 Materiały dotyczące profilaktyki, dzięki którym przygotujesz się do wyjazdu dostępne są dla każdego, bezpłatnie, bez konieczności logowania. Mają przyjazną, nowoczesną, multimedialną formę. Tak samo bezpłatnie dostępny jest system diagnozy eksperckiej, dzięki któremu dowiesz się co Ci dolega, jak nazywa się ta przypadłość i jakie kroki podjąć by odczuć ulgę. Skorzystanie z programu rehabilitacji wymaga jedynie wykupienia abonamentu. Otrzymasz dzięki temu film, z którego dokładnie dowiesz się na czym polega Twoja dolegliwość. Pozwoli Ci on zrozumieć źródło problemu i mieć je na uwadze w przyszłości. Ćwiczenia rehabilitacyjne dostosowane do Twojej przypadłości także przedstawione są na filmie. Wszystko wyjaśni Ci rehabilitant z pomocą modelek. Masz dzięki temu pewność, że wykonujesz ćwiczenia poprawnie, bezpiecznie i wydajnie. System e-konsultacji, bierze pod uwagę postępy, jakie poczyniłeś i modyfikuje program ćwiczeń. Będąc na wakacjach nie chcesz jednak spędzać czasu przed komputerem – szukasz szybkiej, fachowej pomocy by dalej cieszyć się urlopem. Tu z pomocą przychodzi pakiet materiałów w formie PDF. Możesz go przeglądać by przypomnieć sobie jakie ćwiczenie masz wykonać i ile razy. Przygotowując się do wyjazdu możesz pakiet wydrukować i korzystać z niego przy każdej okazji. Twój urlop stanie się dzięki temu przyjemniejszy, wolny od bólu, a po powrocie ocenisz efekty i skuteczność ProstujSie.pl. Abonament objęty jest 60-cio dniową gwarancją zwrotu wpłaty. Jeśli uznasz, że dobrany dla Ciebie zestaw ćwiczeń nie przynosi efektów możesz zrezygnować z kontynuowania rehabilitacji. Nic nie tracisz. Na udzielenie takiej gwarancji można pozwolić sobie jedynie wtedy, gdy jest się pewnym skuteczności. Twórcy ProstujSie.pl to specjaliści, to daje im gwarancję, że dobrze wykonali swoją pracę. Mogą więc dać tę gwarancję i Tobie.

Serwis ProstujSie.pl powstał dzięki dotacji z funduszy unijnych (Program
Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, działanie 8.1)

Źródła zdjęć:

Cover: BozDoz / Foter.com / CC BY

Zdjęcie 2: TonyFelgueiras / Foter.com / CC BY-NC-ND

 

Kupiłeś dom? Czas na wykończenie – kupując schody skorzystaj z usług firmy wycenaschodow.pl, gdzie doświadczeni specjaliści zajmą się projektem, produkcją i montażem w Twoim domu.

Oferta dostępna na: wycenaschodow.pl.



Jedna odpowiedź na „“JAK DBAĆ O KRĘGOSŁUP?””

  1. ninaaa pisze:

    O kręgosłup możemy dbać nosząc odpowiednie buty, polecam przede wszystkim płaskie obuwie. Ja osobiście zakochałam się w butach Nike Air Max. Tydzień temu kupiłam sobie takie : http://air-max.pl/index.php?route=product/product&path=59&product_id=294
    Naprawdę każdemu polecam buty z tej Seri- bardzo wygodne, wydają się wytrzymałe i kolory są ekstra.

Dodaj komentarz

Facebook