SPOSOBY NA JESIENNĄ CHANDRĘ

Przyjście jesieni wiąże się nierzadko ze stanami przygnębienia i zmiennością nastrojów. To, co nazywamy „jesienną depresją” jest po prostu wrażliwością na sezonową zmianę pogody.

Dodatkowym czynnikiem, który powoduje u nas zły nastrój jest występująca w tym okresie zwiększona podatność na przeziębienia i grypy. Zmęczenie, rozdrażnienie, zaburzenia równowagi hormonalnej, brak serotoniny (spowodowany przez brak słońca) mającej wpływ na nasz nastrój – z tym zmagamy się w jesienno-zimowych okresach.

deszcz

Jak sobie radzić z melancholią i chandrą?

1. Jeśli masz taką możliwość, zaplanuj w tym okresie urlop. Wybierz miejsce, które pozwoli Ci nacieszyć się słońcem i  nabrać sił na przetrwanie chłodniejszej części roku. Propozycja dla pozostałych to wizyta w solarium – chwila relaksu i odprężenia w ciepłej kabinie jako zastępstwo plażowania. Pamiętajmy jednak o zdrowiu i nie przesadzajmy z częstotliwością sztucznego opalania.

2. Nie zapominaj o ruchu. Jogging lub fitness to znakomity sposób na przyjemne i pożyteczne spędzenie wolnego czasu. Dodatkowo podczas wysiłku w organizmie uwalnia się hormon szczęścia.

jogging

3. Zażywaj magnez i witaminy poprawiające odporność. Zapytaj farmaceutę o najlepszy dla Ciebie zestaw. Odpowiednie witaminy i minerały uchronią Cię przed przeziębieniem,. Magnez dodatkowo spowoduje, że nie będziesz miała tak dużej ochoty na czekoladę i nie będziesz podjadać słodyczy na poprawę humoru.

4. Postaw na kolor. Jesień wcale nie jest szara. Spójrz na ciepłe odcienie liści spadających z drzew i zainspiruj się nimi w tworzeniu codziennych strojów. Ubieraj czerwone, żółte, bordowe czy pomarańczowe ubrania – naukowo udowodniono, że te kolory wpływają pozytywnie na nasz nastrój.

jesień

5. Stosuj do kąpieli olejki o działaniu antydepresyjnym – lawendowe, rozmarynowe czy sosnowe. Możesz także zaopatrzyć się w świece lub woski do kominków o tych aromatach.

6. Odpowiednio się odżywiaj. W jesienno-zimowym okresie potrzebujemy więcej węglowodanów. Zapomnijmy jednak o słodyczach , a zastąpmy je owocami i warzywami.

Warto też wzbogacić swoją dietę o pożywne ryby – bogate w kwasy omega-3, białko oraz witaminy z grupy B, A i E (obiady Kołobrzeg).

owoce

7. Wykorzystuj wolny czas. Aby nie popaść w melancholię odpowiednio zapełnij swój harmonogram. Umów się z przyjaciółmi, idź do kina, pospaceruj z ukochanym czy wybierz się na basen.

8. Wybierz się na zakupy. Jak wiadomo jest to najlepszy sposób dla kobiety na poprawę humoru. Uważaj jednak, aby nie stracić wszystkich oszczędności i nie zostać zakupoholiczką ; ) Zamiast całej torby prezentów, spraw sobie jeden drobiazg, który poprawi Ci humor.

uśmiech

Pamiętaj więc, aby cieszyć się każdym dniem i maksymalnie go wykorzystywać, a wtedy żadna chandra nie będzie Ci straszna. I najlepiej stosuj tę zasadę przez cały rok.

Źródła zdjęć:

Cover: Roy Cheung Photography / Foter / CC BY-NC

Zdjęcie 1: Helga Weber / Foter / CC BY-ND

Zdjęcie 2: Ed Yourdon / Foter / CC BY-SA

Zdjęcie 3: paul bica / Foter / CC BY

Zdjęcie 4: SweetOnVeg / Foter / CC BY

Zdjęcie 5: benjaminasmith / Foter / CC BY-SA

Zastanawiasz się nad kupnem domu? TLS Developer ma w swojej ofercie energooszczędne, funkcjonalne domy, idealne dla każdej rodziny.

Polecamy: tlsdeveloper.pl.



Dodaj komentarz

Facebook